Jumaat, 30 Januari 2009

Wanita untuk lelaki

Sepanjang saya melalui kehidupan ini ada satu perkara yang saya dapat lihat dan ingin saya kongsikan dengan rakan-rakan tentang wanita yang mudah disukai oleh lelaki. Mungkin ini adalah pandangan peribadi saya dan tiada kaitan dengan sebarang teori atau kajian yang sah.

Lelaki mudah menyukai wanita yang berdikari dan tidak terlau bergantung pada lelaki. Selaindari itu bijak menguruskan diri dan berkerjaya. Mungkin kerana pada zaman ini kita sibuk mencari kebendaan sehingga hal-hal remeh seperti ke pasar, menghantar anak dan membeli belah adalah perkara yang lelaki tak mahu masuk campur. Disinilah sifat berdikari wanita itu diperlukan. Tambahan pula bagi lelaki yang mempunyai kerjaya yang mengekang masa dan kurang punya masa yang banyak untuk semua itu.

Selain dari penampilan diri, jujur dan sifat keibuan, lelaki juga mudah suka pada wanita yang ceria dan ada unsur jenaka. Tapi jarang daripada wanita memiliki sifat istimewa tersebut. Apapun kepada wanita diluar sana, jadilah diri anda sebenarnya. Tak perlu menjadi orang lain kerana setiap lelaki adalah untuk seorang wanita.

Tiada ulasan:

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...