Rabu, 11 Februari 2009

Petua Untuk Wanita Mengandung

Petua ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri setelah melahirkan dua orang anak. Jika ada rakan-rakan yang ingin berkongsi petu, boleh juga berbuat demikian dengn emelkan pada saya atau berilah komen diruangan komen.

Supaya anak bijak :

-Makan coklat
-Makan buah tembikai
-Baca Al-Quran

Supaya anak cantik :

-Minum air soya (apa saja dari soya)
-Makan buah jambu
-Makan isi buah kelapa muda

Larangan :

-Jangan duduk atas akar-akar pokok
-Jangan lilit tuala di leher
-Jangan duduk atas tangga
-Jangan duduk di tengah pintu
-Jangan tidur semasa gerhana
-Jangan makan organ dalaman haiwan
-Jaga percakapan
-Jangan terlalu gembira (ketawa)
-Jangan melihat perkara yang pelik-pelik

Biasanya yang saya amalkan adalah memakan CNI Royal Jelly. Selalulah berzikir kerana ia akan mengingatkan kita pada Allah. Bertawakal agar anak yang bakal dilahirkan nanti akan menjadi anak yang sihat dan bahagia dunia dan akhirat.

Kita melihat orang mengandung seperti tiada apa. Tapi sebenarnya apa yang dikendong itu adalah nyawa anugerah Illahi. Maka Ibu yang sedang mengandung harus dihormati dan dihargai.

Tiada ulasan:

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...