Khamis, 10 Mac 2011

Apa rasa cinta?

Cinta itu anugerah...cinta tu besar ertinya...cinta pada Allah swt, cinta sesama makhluk, cinta pada negara, cinta pada diri sendiri...banyak sekali...tapi apa rasa cinta?

Cinta tu menarik kan? bila dirasa-rasa...semasa cinta tu memenuhi dada...seolah ada satu rasa macam jantung nak meletup...tak tahu kenapa...

Kawan2 semua mesti pernah rasa kan? tapi malangnya kenapa pada awal percintaan tu saja kita dapat rasakan getaran sebegitu, bagaimana pula selepas 3 bulan, 6 bulan, setahun, 6 tahun? Boleh tak perasaan cinta tu sentiasa diwujudkan? Sudah tentu boleh....terpulang pada diri kita...

Cinta sesama manusia itulah yang saya maksudkan...
Semua orang layak bercinta...tapi bagaimana dengan cinta terlarang yang mustahil untuk direalisasikan? Contohnya percintaan antara dara dan suami orang (tapi tak mustahil pun), cinta antara suami orang dan isteri orang?cinta antara isteri orang dan teruna....kalau difikirkan secara biasa, mesti mereka mendapat kritikan besar kan? Tapi bagaimana kalau kita duduk ditempat mereka?

Kadangkala cinta itu dikaburi nafsu...itu adalah bukan cinta sejati...cinta sejati adalah cinta yang dilahirkan dari keikhlasan semata-mata demi melihat orang yang dicintai itu bahagia...tak kiralah bersama kita atau dengan orang lain....kalau itu yang membuatkan dia bahagia....harus kita terima....

Cinta tak semestinya diikat dgn tali perkahwinan....
Saya dah kata bahawa cinta itu sgt subjektif...tapi bila diri mencinta dan dicintai...anda akan rasa seakan dunia ini dipenuhi bunga-bunga yang harum mekar mewangi...kemana-mana sahaja kita pergi pasti hanya senyuman sahaja yang terlakar dibibir....itulah sebabnya wajah naik berseri-seri....sebab hati yang penuh sarat cinta.....

Cinta yang tak dapat direalisasikan akan terus berlalu begitu sahaja...biarkan ia...
Cuma ingatlah setiap langkah dan perbuatan kita perlu dikawal, agar tidak melampaui batas agama dan tatasusila...

Kepada semua sahabat...teruskan bercinta sesama manusia kerana dengan cinta, hidup menjadi sangat indah dan bermakna.....


Provided by All Famous Quotes

Follow my post