Ahad, 25 Disember 2011

Selamat Tahun Baru dengan Azam Baru!!!


Selamat sejahtera semua!!!
Tinggal beberapa hari lagi 2011 akan melabuhkan tirainya...sekali lagi tahun baru menjeguk dan kali ini 2012.

Terpulanglah pada masing2 untuk mentafsir kehadiran 2012 ini....ada yang mempercayai bahawa kiamat akan berlaku. Wallahuaalam....

Seperti tahun2 sebelumnya, tahun baru disambut dengan pelbagai azam baru...ups, cuba cek dulu impian 2011, adakah semuanya menjadi kenyataan? Kalau tak, maka terpulang juga pada anda sama ada nak meneruskan azam itu atau tinggalkan saja dengan memulakan azam baru. Atau bagi yang takde azam tu, ups....cuba cek apakah matlamat hidup anda...

Bercakap memang senang, tapi merealisasikan matlamat itu bukanlah semudah ungkapan. Macam mana nak jadikan matlamat tu satu kenyataan. Saya pernah menulis tentang matlamat hidup....rasanya bagi yang masih kabur tentang bagaimana nak mencapai matlamat tu, boleh lah ke sini untuk info lanjut.

Ada sesetengah orang kata, matlamat tu biar besar, supaya kita berusaha dengan gigih untuk capai matlamat tu. Berjaya atau tidak itu bukanlah satu yang wajib, terpulang kepada kemampuan masing-masing. Tapi nasihat saya, biarlah matlamat itu, dapat membahagiakan diri sendiri dan manusia di sekeliling kita....jangan selfish tau!!!

Akhir kata, selamat mencipta matlama 2012. Semoga semua berjaya mencapai impian yang diidamkan...Senyum selalu...

Rabu, 7 Disember 2011

Ombak Rindu



Lagi sebuah filem adaptasi dari novel arahan Osman Ali selepas filem Cun....Apa yang menarik bagi saya adalah cerita yang sangat manis untuk ditonton...sekali tonton rasa puas tapi rasa nak menonton lagi...seperti filem Cun, yang saya tonton lebih 10 kali. Cinematography yang cantik berlatar kan sawah padi seolah Osman Ali berasal dari sana...Ciri-ciri kampung tetap kekal disitu walaupun  Haris adalah seorang lelaki kota.
Lakonan Maya Karin sangat menambat hati. Walaupun berlakon sebagai seorang ustazah yang mengaji dengan pelat-pelat lidahnya, namun ia sgt sweet...Lisa Surihani pula muncul dengan watak yang berbeza dan jauh dari watak yang dia pernah pegang sebelum ini. Aaron Aziz seperti biasa menambat hati semua penonton dengan aksi ganas dan romantis...Sukar nak digambarkan, tapi ia sangat berbaloi.
Tahniah kepada pelakon-pelakon yang menjayakan filem ini....novel yang hanya hidup dalam minda pembaca kini digambarkan di layar sehingga mewujudkan fenomena. Baru 7 hari penayangannya telah berjaya mengutip hampir 6 juta....
Kepada semua yang nak menonton filem ini saya amat galakkan. Tetapi filem ini agak kurang sesuai pada kanak-kanak. Sangat sesuai untu pasangan suami isteri...di sana anda akan dapat merasai betapa bahagianya hidup rumahtangga bila kedua-duanya redha....
Selamat menonton!!!




Provided by All Famous Quotes

Follow my post