Ahad, 17 Julai 2011

Menjelang hari jadi ke 30....


23 Julai ni genaplah umur ku 30 tahun....huhu tiada lagi angka 2 diawalnya...dan sudah tentu rakan-rakan ku akan mengatakan....welcome to the club!!

Dalam umur ku yang sedemikian tuanya, banyak perkara yang telah aku lalui...tapi yang paling bermakna adalah tahun ini...

Manusia berbagai ragam....aku nak kongsi sikap sebilangan manusia yang rasa diri sangat gah dan ego...langsung tak mahu mengakui kesilapan diri...walaupun umur dah separuh abad tapi sikap dan perangai tak sedar diri semakin menjadi-jadi...

Bagi aku, aku ada target, bila usia ku menjelang separuh abad nanti, jika ditakdirkan panjang umur, aku nak meluangkan masa bersama anak dan cucu...beribadah kepada Allah swt....dan bertaubat kerana dosa2 lalu...

Memanglah setiap hari kita bertaubat, tapi bila umur dah lanjut, apa lagi yang boleh dilakukan selain beribadah sahaja....masa tu mungkin aku hanya menikmati wang simpanan hasil titik peluh.....untuk dibelanjakan kepada cucu dan anak2.

Bermulanya bulan ini, maka bermulalah episode baru kehidupanku....tinggalkan kenangan pahit yang hanya menyakitkan hati...sesungguhnya Allah Maha tahu dan mengasihani hambanya.....biarlah segelintir manusia tua itu menikmati hidup dia dengan aman...kalau baginya mencari musuh itu adalah hobi mereka....Bagi ku sangat buruk perangai tidak mahu mengakiui kesilapan seperti malaikat....baginya dia lah yang terhebat walaupun rezeki yang Allah kurniaka tidaklah sebanyak mana....biarkan....

Mereka pun dah tua...nak buat apa layan....biarkan...nanti kalau aku layan, sama lah aku mcm mereka....Sory lah kepada yang terasa...bagiku, tidak salah kalau mengakui kesilapan dan merendahkan ego kerana antara manusia tu sama sahaja...

Selasa, 12 Julai 2011

Transformers 3 Dark of the Moon Teaser Trailer - Official (HD)



Siapa dah tgk movie ni? sila angkat tangan......ups tak nampak ek...
Ok i dah tgk...sebenarnya movie ni lebih puas ditonton secara 3D...memang berbaloi walaupun dgn harga tiket yang lebih sedikit tetapi kepuasannya sgt berbeza...
Walaupun saya bukanla seorang pengkritik filem yang sebenar tapi ada la beberapa kelemahan yang ada dalam filem ini...memandangkan filem ini juga dimainkan dalam bentuk 3D, namun penggunaan 3D tu saya rasa belum di tahap yang maksimum...Saya yakin kalau pengarah menggunakan efek 3D yang banyak, mesti filem ni lagi enjoy....tapi walau apapun tak rugi pun menonton filem ni....sangat puas hati dan dari 5 bintang saya boleh bagi 4 bintang....
Sapa yang nak tgk tu, pergi lah ke cinema berdekatan sebab bagi saya movie yang best, patut dilihat dilayar besar....bukan setakat di pc sahaja....(hehe)

Isnin, 4 Julai 2011

Two is Better Than One - Taylor Swift and Boys Like Girls (Cover by Jake...



Two Is Better Than One Lyrics

[ft. Taylor Swift]
I remember what you wore on the first day
You came into my life and I thought
"Hey, you know, this could be something"
'Cause everything you do and words you say
You know that it all takes my breath away
And now I'm left with nothing

So maybe it's true
That I can't live without you
And maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two is better than one

I remember every look upon your face
The way you roll your eyes
The way you taste
You make it hard for breathing
'Cause when I close my eyes and drift away
I think of you and everything's okay
I'm finally now believing

That maybe it's true
That I can't live without you
And maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking two is better than one


I remember what you wore on the first day
You came into my life and I thought, "Hey,"

Maybe it's true
That I can't live without you
Maybe two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
And you've already got me coming undone
And I'm thinking
I can't live without you
'Cause, baby, two is better than one
But there's so much time
To figure out the rest of my life
But I'll figure it out
When all is said and done
Two is better than one
Two is better than one

Ahad, 3 Julai 2011

Kisah Hati-Alyah (VC)



Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu

Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya


Provided by All Famous Quotes

Follow my post