Ahad, 17 Julai 2011

Menjelang hari jadi ke 30....


23 Julai ni genaplah umur ku 30 tahun....huhu tiada lagi angka 2 diawalnya...dan sudah tentu rakan-rakan ku akan mengatakan....welcome to the club!!

Dalam umur ku yang sedemikian tuanya, banyak perkara yang telah aku lalui...tapi yang paling bermakna adalah tahun ini...

Manusia berbagai ragam....aku nak kongsi sikap sebilangan manusia yang rasa diri sangat gah dan ego...langsung tak mahu mengakui kesilapan diri...walaupun umur dah separuh abad tapi sikap dan perangai tak sedar diri semakin menjadi-jadi...

Bagi aku, aku ada target, bila usia ku menjelang separuh abad nanti, jika ditakdirkan panjang umur, aku nak meluangkan masa bersama anak dan cucu...beribadah kepada Allah swt....dan bertaubat kerana dosa2 lalu...

Memanglah setiap hari kita bertaubat, tapi bila umur dah lanjut, apa lagi yang boleh dilakukan selain beribadah sahaja....masa tu mungkin aku hanya menikmati wang simpanan hasil titik peluh.....untuk dibelanjakan kepada cucu dan anak2.

Bermulanya bulan ini, maka bermulalah episode baru kehidupanku....tinggalkan kenangan pahit yang hanya menyakitkan hati...sesungguhnya Allah Maha tahu dan mengasihani hambanya.....biarlah segelintir manusia tua itu menikmati hidup dia dengan aman...kalau baginya mencari musuh itu adalah hobi mereka....Bagi ku sangat buruk perangai tidak mahu mengakiui kesilapan seperti malaikat....baginya dia lah yang terhebat walaupun rezeki yang Allah kurniaka tidaklah sebanyak mana....biarkan....

Mereka pun dah tua...nak buat apa layan....biarkan...nanti kalau aku layan, sama lah aku mcm mereka....Sory lah kepada yang terasa...bagiku, tidak salah kalau mengakui kesilapan dan merendahkan ego kerana antara manusia tu sama sahaja...

Tiada ulasan:


Provided by All Famous Quotes

Follow my post