Sabtu, 7 Januari 2012

kenapa aku mesti besedih?

Kenapa aku mesti bersedih?
sedang segala-galanya di atur Allah SWT.
Sifat Allah SWT Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Tak kan Dia nak menganiaya hambanya.
Dia tiada sifat seperti manusia...
yang minta balasan bila memberi...
manusia yang benci bila dikhianati...
rasa dengki bila membenci...
Allah Maha Esa...tiada yang dapat menandinginya...
Buka kan luas telapak tangan
Panjatkan doa keHadratNya
Dekatkan diri kepadaNya
Moga Alah sentiasa di hati
tiada gusar yang akan menimpa
Kenapa harus bersedih?
Sedang semua isi alam milikNya
Tiada satu pun akan kekal
tetapkan pendirian mengingatiNya
moga hati cekal menerima cubaanNya
Kenapa aku mesti bersedih?
Sedang Alah mendengar rintihan hambanya
asal hati mengingatinya
kala susah atau senang
tetapkanlah solat
tiang agama
hanya itu yang akan dihisabNya
teguh tiang teguh rumanya

Tiada ulasan:

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...