Selasa, 15 September 2009

Duit Raya untuk 860,000 kakitangan awam Kumpulan Sokongan

Alhamdulillah, ada rezeki duit raya dari Kerajaan Malaysia untuk kakitangan awam Kumpulan Sokongan di Malaysia. Walaupun jumlahnya bukan lah besar tapi ia sangat bermakna buat kami yang terdiri dari kumpulan ini.

Buat pengetahuan semua, kumpulan sokongan adalah terdiri dari kakitangan kerajaan dari gred 1 hingga 40. Kumpulan sokongan terbahagi kepada dua iaitu sokongan I dan II.

Sememangnya inilah keistimewaan skim perkhidmatan awam yang mana terdapat pelbagai istilah dan peringkat lantikan yang pelbagai. Sewaktu mula-mula saya memasuki perkhidmatan awam ini, saya agak terkejut dengan sistem dan banyak istilah yang digunakan. namun, semakin hari bekerja, kita semakin belajar perkara yang baru.

Terima kasih atas pemberian duit raya ini, dan kepada semua kakitangan awam di Malaysia, semoga kita dapat bekerja dan berkhidmat kepada negara dengan penuh taat setia dan dedikasi. Kalau ada rezeki lagi, siapa tahu kalau ada bonus pula. Namun ada atau tiada, kita tetap akan terus berkhidmat demi negara tercinta....

2 ulasan:

Cikgu Kool berkata...

Huhuhuhu....daddy tak dapat...sebab lepas no 40..

Nak jugakkkk....!

Unknown berkata...

ala daddy ni,
kalau rm250 je daddy tak pandang kot sebab gaji dah besau. kalau nak bagi bonus pun kenelah besau...... :>

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...