Jumaat, 13 Mac 2009

Tahniah SPM 2008

Sempena demam keputusan SPM 2008 yang telah menular di seluruh Malaysia kini, saya juga tidak mahu melepaskan peluang untuk mengucapkan tahniah kepada calon yang berjaya mendapat keputusan yang cemerlang dan tahniah juga kepada yang kurang benasib baik. Namun tidak dilupakan kepada calon yang gagal, jangan putus asa dan cubalah menduduki peperiksaan tersebut sehingga berjaya.

Sementara umur masih muda dan segar ini, adalah lebih baik jika kita tidak mensia-siakan masa dan peluang yang ada demi untuk kebaikan masa depan kita juga. Gagal tak beerti kita perlu berhenti setakat itu sahaja, tetapi kegagalan itu merupakan satu daripada titik tolak ke arah kejayaan.

Apapun, semoga lebih berjaya pada masa akan datang, dan kejayaan itu tidak bermakna sekiranya orang lain tidak dapat merasakan kejayaan kita. Biarlah kita dapat menyumbangkan ilmu yang kita ada ke arah kebaikan bersama dan bukan untuk kejayaan kita seorang sahaja.

Buat semua, teruskan kejayaan dan teruskan usaha murni anda....

Tiada ulasan:

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...