Khamis, 11 Februari 2010

Hari ke 500, penerbitan blog CCT

Bermula pada 29 September 2008, pada bulan Ramadhan yang berkat, bermulalah perjalanan Blog CCT iaitu beberapa hari sebelum menjelang syawal. Diikuti cerita jin dan posting ke ibu bapaan. Kemudian saya mengulas tentang penyusuan bayi, potty train for baby, dan breastfeeding baby kerana pada masa itu anak saya yang kedua masih bayi lagi. Ditambah lagi dengan genius boy, think positives, sifat anak melalui turutan keluarga.

Pada oktober 2008, saya mengikuti Kursus Perkhidmatan Kaunter. Artikel bahasa inggeris ini pula mungkin berguna untuk anda. Pada November 2008 saya menghadiri peperiksaan ATCO (A41) dan sibuk mencari maklumat untuk menghadapi peperiksaan. Saya bercuti panjang dari menulis blog kerana kursus sehingga kita bertemu kembali pada 25 November 2008. Jangan ketinggalan melihat rahsia bulan kelahiran oleh Dr. Fazilah Kamsah. Saya membaca rencana tentang teori dan ideologi memesongkan dunia, membaca emel tentang bahaya pokemon walaupun tak dapat dipastikan benar atau tidak. Saya menulis tentang semangat patriotisme Melayu. Kemudian saya membaca artikel ini.

Saya menulis tentang Kem Bina Negara . Adakah anda tahu tentang sistem 5S ? Baca sini. Merungkai tentang pengertian Aidil Adha . Melancong ke Kota Kinabalu Sabah, negeri di bawah bayu. Saya tertarik dengan artikel Pengorbanan org melayu wajar dihargai. Saya menulis tentang tips temuduga. Saya tertarik dengan Batu Rubi yang dikatakan batu untuk kelahiran bulan Julai. Berlian juga apa kurangnya... wow.... Mutiara juga tiada bezanya. Lihatlah kesesuaian anda dengan batu tersebut. Lihat tarikh kelahiran, dan unsur wanita mengikut tajul muluk.

Ketahui tentang persediaan untuk peperiksaan ISAC dan lihat artikel yang saya tulis ini tentang pengangguran. lagu ni popular pada tahun 1998. Warisan tanah air ku. Saya lancarkan mencari kawan baru, tapi takde sambutan. Mengapa islam melarang menyimpan kuku panjang? Bingkisan Tahun Baru 2009 dari saya... 5 dont's when you are sleeping mesti baca ! Kesilapan itu tak semestinya buruk dan teruk... kadang-kadang ia menjadi kesilapan terindah. Cuba lihat artikel personaliti ini. Rahsia hari lahir wanita juga menarik.

Gerhana matahari pertama pada tahun 2009. Baca posting tentang wanita. Selanjutnya komen ini tentang boleh ke wanita dan lelaki bersahabat?  Lihat peranan ibu bapa untuk meningkatkan potensi anak-anak. Mengapa wanita selalu menjadi mangsa. Dalam posting ini terkandung seluruh kata-kata hikmah yang boleh anda gunakan. Video airbus ini memang menarik. Lagu John lennon, Imagine. Lihatlah dua orang permata hati saya di sini. Kalau anda bercita-cita menjadi seorang PTD M41. Nak tahu tentang waterlife system? permata suri , royal jelly dan cni gold medal untuk kesihatan.

Saya nak bagi petua bagi merancang jantina bayi yang bakal dilahirkan. Tonton video lagi atau video hantu. Anda nak tahu kenapa saya ada blog. Saya menulis tentang penggunaan bahasa inggeris untuk subjek matematik dan sains pada awal pelaksanaannya. Saya selitkan cerita tentang seorang rakan yang kehilangan tempat bergantung.... Huraian tentang pertubuhan ASEAN. Lagi tentang peperiksaan PTD M41, dan tips menjawab soalan esei. 4 perkara jika dilihat , akan mendapat pahala. Better Spoken English Course.

Menerjah alam misteri antara Manusia dan Bunian. Saya pun ada petua untuk mencuci blender yang kotor. Melihat MPV pertama Malaysia Ezora. Menghayati puisi rumah pusaka. Resipi Tom Yam Istimewa. Nutritional food for Children. Mengapa wanita menangis..... ke rahsia surah yassin ayat ke 58. Pasangan serasi suami isteri. Kursus-kursus yang terdapat di Kolej Komuniti Ledang. Jangan lupa bahawa Bos anda Selalu Betul, jadi jangan lawan bos dan berilah 100% di tempat kerja. Jika anda menyambut hari lahir, di sini ada banyak ucapan, khas untuk hari lahir.

Kenali tanah kelahiran saya iaitu Segamat.  Jaga-jaga jika kanak-kanak sakit perut kerana ia mungkin satu tekanan perasaan. Sekali lagi posting tentang merancang jantina bayi. Ibu bapa perlu mengetahui tentang virus tikus yang merbahaya. Lagi tentang rahsia tarikh lahir. Ketahui nama-nama yang baik bagi anak perempuan dan anak lelaki juga faktor-faktor yang mempengaruhi sahsiah anak-anak. Tonton video tentang pendaratan cemas sebuah pesawat. Kursus You 'R' Special anjuran KKLJ untuk seluruh staff KKLJ. Kenali air yang anda minum selama ini. Melihat foto cahaya dari bandar-bandar terkemuka dunia dan sempena pelancaran satelit razak-sat.

Tahniah kepada calon SPM 2008 yg telah mendapat keputusan. Adakah anda tahu apa itu proxy yang menyekat sesetengah laman web. Kenali komponen asas komputer anda da sedikit tentang sejarah perkembangan komputer. Kembali ke Alam Misteri tentang manusia yang bersahabat dengan jin.  Kembali mendaftar ke Kolej. Datang penyakit Chikungunya. Malaysia 60 earth hour campaign.

Musim ikan sungai.... yummy2.... Kolej Komuniti Ledang dan Bandar Ledang. Baca tentang PBB. Lagi tentang Asean. Lagi tentang vote for earth. M-TEST KPLI. Lagi resepi ayam percik. Menu untuk menurunkan berat badan secara sihat disusuli dengan menu bagi menambah berat badan bagi mereka yang kurang berat. Ini juga tips untuk diet yang terbaik dan spring cleaning for calories burning..... Rehatkan minda dengan Puisi laut. Tambahkan pengetahuan tentang AFTA.  Kenali tarian Mak Yong.  Segala yang anda perlu awasi semasa bercuti. Ucapan tahniah kepada barisan Kabinet yang baru. mengapa kita takut dipukul ombak sedang ombak tu tidak lah seganas tsunami...... Produa dengan model MPV barunya. Orang mole dan penemuan NASA.

Adakah cinta memerlukan sebab? Lagi tentang M-test KPLI. Bacaan berat tentang perkembangan global dunia. Latar belakang perkhidmatan tadbir dan diplomatik. Berita tentang tsunami tersebar di internet, namun tak ada fakta yang kuat menyokongnya. Saya kongsi dengan anda tips keselamatan kenderaan. Sambungan kepada MPV Produa.

Jom kira kalori anda hari ini. Isu semasa liberalisasi kewangan. Ketahui tentang makanan yang anti kolesterol. Apa itu istilah kawan baik bagi anda. 5 rahsia tentang lelaki yang mesti anda ketahui. Saya menitipkan catatan terakhir di Kolej Kolej Komuniti Ledang..... dan saya kenalkan Politeknik Nilai pada anda. Lihat 7 sunnah Nabi SAW untuk kita amalkan.

Tiada ulasan:

Our Blues drama review -malay version

  Barisan pelakon-pelakon. Rating saya 8/10. Saya baru sahaja habis menonton 20 episod drama ini. Saya bukan nak bagi 'spoiler' kepa...